ЦЗ та безпека життєдіяльності

ЄДИНИЙ ДЕНЬ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ

До дня Цивільного Захисту в 5-а класі було проведено урок на тему ” Надзвичайні ситуації природного походження”. Учні переглянули тематичний відеоролик,бачили наслідки буревію,взяли участь в тематичній вікторині,малювали асоціативні малюнки природних лих,аналізували наслідки,прогнозували шляхи захисту. Урок пройшов творчо та креативно.

ЦЗ_Лешнівський (2)

Учні восьмих класів взяли участь у вікторині до Дня цивільного захисту на тему: “Захисти себе сам”. Діти мали змогу обговорити небезпечні ситуації, які трапляються у сьогоденні та шляхи їх вирішення.

 

 

Те, що рятує життя

Санітарний інструктор медичного пункту сержант Галина Дякунчак та військовий капелан Михайло Дулька провели навчання для вчителів нашої школи на тему «Домедична допомога в умовах бойових дій». Розглянули етапи надання допомоги:

1. Допомога під обстрілом(червона зона).

2. Допомога в укритті(жовта зона).

3. Допомога під час евакуації (зелена зона).

Цим заходом ми привертаємо увагу до тематики домедичної допомоги, як соціально значущої теми в суспільстві. Таке навчання дасть можливість правильно реагувати на екстрену ситуацію та не розгубитися у критичний момент.

ПАСПОРТИ БЕЗПЕКИ

Знати, щоб передбачити, передбачити, щоб діяти

емблема09 березня 2023 року в СЗШ №100 проведено Показовий День цивільного захисту для керівників ЗЗСО Шевченківського району м. Львова. Серед гостей були присутні начальник відділу захиту населення та територій з питань НЗ, ЦЗ населення та ТО Дубчак О.В., майстер виробничого навчання ЛТК ЦЗ та БЖД Брусаков В.В., провідний спеціаліст з питань ЦЗ і МР Шишка О.Р., провідний фахівець відділу ЦЗ УЗНС та ЦЗ у Львівській  МТГ ГУ ДСНС України у Львівській області Дудко С.Ю., представники ювенальної превенції, представники центру військово-патріотичного виховання “Звитяга”. Відкрила Показовий День цивільного захисту начальник Шевченківського та Залізничного районів УО ДР ЛМР п. Лілія Герус. 

     На чотирьох локаціях у формі квести пройшли майстер-класи за темами «Перша домедична допомога», «Засоби індивідуального захисту», «Стрільби», “Збирання тривожного рюкзака та аптечки”. 

У цей день відпрацьовувались моделі НС «Повітряна тривога» та “Пожежа”.  

ЦЗ10

В ході проведення Показового Дня цивільного захисту відбулись тематичні виховні години. Учні мали нагоду поспілкуватися із поліцейськими кінологічного центру. На зустріч завітав і службовий пес, який спеціалізується на пошуку наркотичних речовин.

Показовий День цивільного захисту пройшов цікаво, креативно, пізнавально, корисно.


КУРСИ ДОМЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ

Basic Life Support

   На базі нашого закладу освіти пройшли навчання з курсу домедичної допомоги. 
Навчання проводила заступник директора з НВР Домчак О.М.

З метою поглиблення знань учнів 5-9
класів щодо отримання практичних навичок
реагування на надзвичайні ситуації та поводження з вибухонебезпечними
предметами, пропонуємо ознайомитись із онлайн-курсами “ Цивільна безпека та
підготовка до надзвичайних ситуацій “ та відеоуроком з мінної безпеки “ Обережно :
міни “ на освітній онлайн-платформі за посиланням:

https://zrozumilo.in.ua


ОБЕРЕЖНО ЗМІЯ

змії

СЛУЖБА ПОРЯТУНКУ РАДИТЬЗНАТИ

В Україні живуть 11  видів змій, з яких тільки 3 є отруйними . Це представники роду гадюк – гадюка звичайна, гадюка Нікольського і степова гадюка. Ще 2 змії несуть серйозну небезпеку для людини, не будучи отруйними – каспійський полоз і ескулапів полоз.
Гадюки водяться поблизу боліт, в лісах, горах і на луках. Єдина умова – наявність поблизу (не більше 100 м від гнізда) відкритих ділянок для прийняття сонячних ванн. Коли температура повітря перевищує середні показники, їх активність знижується, вони стають малорухомими і млявими, тому зазвичай люди отримують укуси, якщо випадково наступають, сідають або лягають на плазунів.
ЯК РОЗПІЗНАТИ ГАДЮКУ?
За розміром  довжина тіла коливається від 50 до 80 см.
За кольором  зазвичай гадюка має шкіру чорних, сірих, бурих, світло-жовтих тонів, іноді з вкрапленнями білого, а хвіст світліше тіла.
Голова у цих плазунів має виражену трикутну форму з заокругленим носом і помітно виступаючими в сторони скроневими частками, зіниці у них завжди вертикальні, в разі нестачі освітлення можуть ставати округлими як у котячих.
За характером  це не агресивні змії, при наближенні людини вони краще сховаються або поповзуть геть.
Гадюки не нападають першими , а проявляють агресію тільки в разі небезпеки – якщо на них випадково наступають, сідають або лягають. Тому варто дотримуватися правил безпеки. 
ЯК УБЕРЕГТИСЯ ВІД УКУСІВ ЗМІЙ?
Правило 1️⃣ – Не рухайтеся.
Побачили змію – не робіть різких рухів і почекайте, поки вона не відповзе, оскільки, як правило, змія просто не побачить нерухомий об’єкт.
Правило 2️⃣ – Одягайтеся відповідно.
Якщо ви відправляєтеся в місцевість, де можуть жити змії, вибирайте одяг, яка захистить від укусів. Це довгі штани з щільної тканини, високі черевики. Штани потрібно заправити в черевики.
Правило 3️⃣ – Перевіряйте місце відпочинку.
Щоб відлякати змію, перед тим, як сісти на траву, камінь або колода – пошуршіте або постукайте палицею.
Правило 4️⃣ – Не торкайтеся до неперевіреними предметів руками.
Змії часто ховаються в старих пнях, стогах сіна, під каменями або стовбурами дерев. Саме тому до цих предметів краще торкатися руками, а користуватися палицею.
ЯКІ НАСЛІДКИ УКУСУ ГАДЮКИ?
Дуже серйозні наслідки можливі лише в рідкісних випадках, летальний результат – вкрай рідко і тільки в разі ненадання медичної допомоги.
Особливо небезпечні укуси для ДІТЕЙ, ЛЮДЕЙ ПОХИЛОГО ВІКУ і ЛЮДЕЙ ЗІ ЗНИЖЕНИМ ІМУНІТЕТОМ.
При цьому, як не дивно, приблизно для 30% людей укус гадюки є безболісним і ніяк не шкодить, 40% – відчувають гострий біль, а в місці укусу з’являється пухлина.
ЯК ДІЄ ОТРУТА ЗМІЇ?
У важких випадках через 15-30 хвилин можливі ⤵️
– запаморочення
– нудота
– блювота
– діарея
– блідість шкіри
– підвищене потовиділення
– озноб
– тахікардія
– втрата свідомості
– набряк тканин
– запалення лімфатичних вузлів.
ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ГАДЮКА ВКУСИЛА?
Намагайтеся якнайшвидше потрапити до лікарні, адже тільки лікар зможе надати необхідну допомогу.
Однак пам’ятайте, що навіть без медичного лікування укус гадюки дуже рідко призводить до смерті.
Якщо до лікарні далеко, надайте першу допомогу потерпілому, дотримуючись кількох простих правил ⤵️
– спокій і мінімум рухів;
– давайте багато води;
– місце укусу обробіть антисептиком;
– зніміть з ураженої кінцівки весь одяг, прикраси або взуття;
– якщо є, випийте 1-2 таблетки ліки від алергії;
– прикладіть до рани лід, обгорнутий в тканину;
– при транспортуванні покладіть кінцівку на підвищення;
– НЕ можна висмоктувати отруту: таким чином ймовірність зараження збільшується, до того ж небезпеку наражається і людина, у якого отрута виявився в роті (відсмоктувати отруту можна, тільки якщо в найближчі години неможливо отримати медичну допомогу);
– НЕ накладають джгут;
– НЕ припікають рану;
– НЕ можна вживати алкоголь.
Уже в лікарні потерпілому повинні ввести антитоксин.
Дякуємо за увагу.
Будьте пильні, здорові та залишайтесь у безпеці.
zmii-1

Готуємось до проведення показового Дня цивільного захисту 2022

Детальніше за посиланням

ПОРАДИ ДСНС УКРАЇНИ

Дії у випадку виявлення підозрілого предмету

У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою ЗАБОРОНЕНО:

  • наближатися до предмета;
  • пересувати його або брати до рук;
  • розряджати, кидати, вдаряти по ньому;
  • розпалювати поряд багаття або кидати до нього предмет;
  • приносити предмет додому, у двір, до школи.
  • Необхідно негайно повідомити поліцію, службу з надзвичайних ситуацій або дорослих про знахідку!

Дії у випадку вибуху поруч з тобою:

  • Ляж на землю та прикрий голову руками
  • Використовуй доступне укриття
  • Не поспішай покидати укриття
  • Допоможи пораненим
  • Не заходь у пошкоджені будівлі

Твої дії у разі повітряної тривоги:

  • Вимкни електроприлади, перекрий газ та воду.
  • Вимкни світло, закрий штори.
  • Терміново перемістись до найближчого укриття, візьми документи, гроші та їжу.
  • Не панікуй, попередь рідних та сусідів.

Перша допомога при пораненнях, порізах:

  • при можливості підставити рану під струмінь води
  • стиснути краї рани пальцями
  • обробити рану перекисом водню (3%)
  • скласти у кілька разів шматок стерильного бинта, поклади на рану і щільно замотати бинтом
  • при можливості накласти на пов’язку на 10 хв пакет з льодом

Цивільному населенню під час бойових дій забороняється:

  • підходити до вікон, якщо почуєте постріли
  • спостерігати за бойовими діями
  • стояти чи перебігати під обстрілом
  • конфліктувати з озброєними людьми
  • носити військовий одяг
  • демонструвати зброю або предмети схожі на неї
  • підбирати покинуті зброю та боєприпаси
  •  

Як діти різного віку реагують на стрес та сприймають кризову ситуацію?

Діти 0-3 років: у цьому віці діти відчувають дратівливість, плачуть, можуть проявляти надокучливу або агресивну поведінку та боятися незрозумілих звуків, криків, різких рухів і потребують фізичної близькості батьків. Тому їм насамперед потрібно забезпечити присутність батьків та їхній тактильний контакт.

Діти 4–6 років: часто відчувають безпорадність та безсилля, страх розлуки, у своїх іграх можуть відбивати аспекти ситуації, відмовлятися визнавати ситуацію та заглиблюватися в себе й не бажати спілкуватися з однолітками та дорослими. Вони потребують насамперед безпеки, тому батькам слід заспокоїти дитину, що і вона, і самі батьки в безпеці.

Діти 7–10 років: можуть відчувати провину, неспроможність, злість, фантазії, у яких дитина бачить себе «рятувальником», «зацикленість» на подробицях події. Дитина боїться втратити звичне та боїться смерті, досить добре розуміє загрозу, може переживати страх і думає про майбутнє. Тому батькам потрібно обговорювати з дитиною події та переживання і забезпечити їй безпеку та звичний спосіб життя (ігри, спілкування з друзями тощо).

Діти 11–13 років: відчувають дратівливість, страх, депресію, можуть поводитися агресивно та не приймати правила. Вони бояться втратити життя, близьких, будинок, звичний спосіб життя. У цьому віці діти розуміють, що відбувається, прогнозують майбутнє, але мінімальний власний досвід викликає тривожність. Батькам можна відкрито говорити про свої переживання, страхи та допомагати дітям відтворювати соціальні зв’язки.

Діти 14–18 років: проявляють небезпечну поведінку, можливі спроби самогубства, реакції, що нагадують реакції дорослих. Бояться втратити себе, своє місце, життя, близьких. Можуть радикально сприймати ситуацію, адже підліток тільки стає на ноги, а звичний світ зруйнувався. У цьому віці дорослим важливо не заохочувати підлітка брати на себе роль дорослого. З підлітком слід ділитися досвідом, розмовляти, допомагати знизити емоційне напруження, дати можливість бути природним зі своїми переживаннями.

Психологи звертають увагу, що практично у всіх дітей, особливо молодших, зараз спостерігається певний регрес – діти капризують, не виконують домовленості, втрачають деякі навички. Це абсолютно нормально, й у цій ситуації батькам не треба лякатися такої поведінки дітей. Перш за все дорослим потрібно забезпечити «завдання виживання» – заспокоїти дитину тощо. При нормалізації умов можна буде працювати над відновленням, а дещо повернеться саме собою.

За матеріалами Служби освітнього омбудсмена

Як діяти учасникам освітнього процесу у надзвичайних ситуаціях

Дії учасників освітнього процесу в разі надзвичайних ситуацій


Пожежа у СЗШ №100 м. Львова. Навчальна!!!

Фахівці ДСНС України у Львівській області  проведять практично-тренувальні заняття з евакуації учнів та персоналу школи у разі виникнення пожежі.  Детальніше за посиланням

Design a site like this with WordPress.com
Для початку